.

תמיד רצית להיות מורה עם סמכות וגם דמות חמה, קרובה ומכילה?

אנחנו מזמינים אותך ללמוד איך להיות מורה "גם וגם",

מתי שנוח לך ומבלי לצאת מהבית,

ועוד לקבל על כך גמול 60 שעות :)

נפתחה ההרשמה להשתלמות החדשה שלנו 

"מורה דרך: סמכות ומנהיגות מקרבת בכיתה בעידן הרשתות החברתיות"

ההשתלמות נבנתה בשיתוף עם שני בר מ"השראה להוראה",

ונערכת בשיתוף עם ארגון המורים.

התוכנית בהיקף 60 שעות, ומוכרת לגמול למורי אופק חדש, עוז לתמורה ולמי שאינו ברפורמות.

בשנת תשע"ח נפעיל שני מחזורים של ההשתלמות בתאריכים הבאים:

- מחזור חורף: 2.11.17 עד 2.3.18.

- מחזור קיץ: 18.5.18 עד 18.8.18.

להצטרפות מיידית לחצו כאן, לפרטים ועדויות על הקורס גללו את הדף

מייל מב.ח., מורה בת 36 המלמדת בתיכון במרכז הארץ:

למה זה כדאי?

ההשתלמות רלוונטית ועוסקת באחד הנושאים הבוערים ביותר בשדה החינוכי

ההשתלמות תעניק לך כלים פרקטיים להתמודדות ולפעולה בנושא עם התלמידים שלך

הפעילויות שעליך לבנות במסגרת מטלות ההשתלמות ישמשו אותך בכיתה כבר מחר בבוקר

המעורבות וההבנה בנושא ישפיעו ישירות על מערכת היחסים שלך עם תלמידיך

"קורס המנהיגות היה מעניין ותורם מאוד. למרות שנות הניסיון הרבות שלי, עניין אותי נושא התקשורת המקרבת ולקחתי על עצמי לשים לב יותר לדרך שבה אני מתקשרת עם תלמידיי. מצא חן בעיני הכלי לפתיחת שיעור do it now, השימוש בו בשיעור היה מרתק מבחינתי ואשתמש בו בהמשך. הקורס גרם לי לחשוב על דברים מחדש ולחדד דברים שבמשך השנים התקהו. כמו כן, הדרך בה הקורס הועבר על כל תכניו היה מעניין ומעורר מוטיבציה".

נילי יפת, מורה להיסטוריה ואזרחות, בי"ס מקיף אורט ע"ש הנרי רונסון.

למי זה לא מתאים?

למי שהתלמידים שלו לא פעילים ברשתות החברתיות (או שכך נדמה לו לפחות...) 

למי שמחפש פתרונות קסם מהירים

למי שנרשם רק בשביל הגמול ולא מתכוון באמת לעשות משהו

למי שרוצה שיעשו בשבילו את העבודה מבלי להשקיע בעצמו

למי שחושב שזה לא עניינו של המורה מה התלמיד עושה כשהוא שקוע בסמארטפון/במחשב 

למי שמתכנן ללמוד את ההשתלמות בשבתות וחגים (פשוט האתר שלנו סגור אז...)

למי זה כן מתאים?

למורים שאכפת להם ליצור תקשורת בונה, מהנה ומקרבת עם התלמידים גם בעידן הרשתות החברתיות

למורים שחשוב להם להיות מעורבים במה שעובר על התלמידים שלהם גם מחוץ לכיתה 

למי שמוכן לעבוד ולהתאמץ בשביל להגיע לתוצאות יוצאות מהכלל

לכל מי שיש לו היכרות בסיסית עם עבודה בדפדפן - ברמה של העתק הדבק לפחות 

למי שבשבילו "למידה משמעותית" היא לא סיסמה אלא דרך חיים!!

"הקורס למנהיגות וסמכות בכיתה היה עבורי קורס מהנה מאוד, שנתן לי כלים רבים לניהול כיתה למרות הוותק הרב שלי במערכת החינוך.
בקורס למדתי כיצד לצאת מן הקופסא. להרחיב אופקים ולשים לב לדברים הקטנים שיוצרים את עולמנו. ההבדל בין התקשורת המקרבת לבין משפטים ה"מכווצים" .   
מהי סמכות דיאלוגית, והשילוב בין שתיים. הסמכות ככוח חיצוני המתוגמלת בסנקציות ותגמולים, לעומת ההשפעה הנבנית על קשר אישי (יחסי אנוש) ידע ומקצועיות וערכים. הקשר בין מורה סמכותי וקפדן לבין מורה דיאלוגי, בו הדו שיח מבוסס על כבוד הדדי כנות והקשבה. נושא נוסף עליו הושם דגש הוא השימוש בשפת הגוף - זקיפות ופתיחות המובעת באמצעות הידיים, קשר עין ושימוש נכון בקול.
בקורס ניתנו כלים לניהול כיתה, למשל פתיחת שיעור ב Do it now, כלי שעובד נפלא בכיתה, וכן רעיון לפתיחת היום / השיעור במספר דקות של מדיטציה.
הקורס מאוד משכיל ומהנה, ושני המנחה מאוד זמינה ועוזרת בעת הצורך".

עינת דוד, אורט שלומי, מחנכת ומורה למתמטיקה.

השתלמות מקוונת של "החופש ללמד" בשיתוף "השראה להוראה" - איך זה עובד?

ההשתלמות מקוונת לחלוטין - אין צורך לצאת מהבית!

במהלך ההשתלמות יהיו שני מפגשים סינכרוניים (וובינרים = הרצאות וידיאו בשידור חי) בתאריכים שימסרו בהמשך. שידורים אלה הם חובה אך ניתן לצפות בהקלטה שלהם למי שלא יוכל באותו תאריך.

כל שאר ההשתלמות הינה א-סינכרונית כאשר עיקר העבודה היא בנייה בפועל של פעילויות מתוקשבות לתלמידים שלכם, פעילויות שיישארו איתכם לתמיד! (בקיצור - מעט חפירות והרבה תכל'ס...)

לאחר סיום כל יחידה תיפתח באופן אוטומטי היחידה הבאה בקורס כך שההתקדמות מתבצעת בקצב אישי.

ההשתלמות מתאימה גם למי שאינו "טכנולוג" , יש צורך בהיכרות בסיסית בשימוש בדפדפן אינטרנט (ברמה של העתק-הדבק)

במהלך ההשתלמות תהפכו לחלק מקהילת מורים גדולה המחולקת לתחומי דעת, שמשתפת חומרים, רעיונות והרבה השראה

 

כל נרשם מקבל גישה ללא הגבלת זמן לאתר התוכנית הכולל את כל החומרים שיילמדו במהלכה, כך שניתן יהיה לחזור אל ההנחיות והטיפים בכל עת שרוצים, גם לאחר סיום התוכנית!

חשוב: האתר שלנו סגור בשבתות וחגים ולא ניתן לבצע למידה בימים אלו!

"הקורס היה מעניין ומעשיר מאוד, ניתנו בו כלים מאוד מגוונים מתחומי התקשורת הבינאישית, מנהיגות, סמכות, וחידוד ההבדלים בין תחומים ומושגים שונים. למרות חששותי מקורס "בהתכתבות" אני מרגישה ויודעת שהבנתי את האינטראקציה בכיתה טובה יותר, וקיבלתי כלים רבים שישמשו אותי בכיתה. גם התקשורת עם שני היתה מצוינת, גם במפגש היחיד שהיה פנים אל פנים וגם לאורך הקורס ב"התכתבות"".

רחלי אבניאלי, אורט רבין גן יבנה, מגמת ביוטכנולוגיה.

מתוך שאלון המשוב בסיום אחת ההשתלמויות הקודמות:

כמה עולה להצטרף להשתלמות?

ההשתלמות אינה ממומנת ע"י משרד החינוך, אך מוכרת לגמול בזכות שיתוף פעולה עם ארגון המורים.

מחיר ההשתלמות (לחברי הסתדרות המורים):

800 ש"ח

לחברי ארגון המורים וכן למי שאינו חבר ארגון אך אינו מעוניין בגמול, המחיר הינו:

600 ש"ח

(לידיעתכם: כל המחירים נקבעו ע"י ארגון המורים ואין לנו שליטה או השפעה עליהם)

יש לך אחריות מלאה!

מיום פתיחת ההשתלמות, יש לך 10 ימים להתחיל ללמוד ולבדוק האם זה מתאים לך. 

אם מסיבה כלשהי הגעת למסקנה שעשיתם טעות,

כל שנדרש לעשות הוא לשלוח לנו מייל ואנו נזכה אותך על מלוא הסכום ששילמת,

וגם נשאיר לך את הגישה לתכנים ולכל הבונוסים!!!

זה נשמע לך הוגן? 

(שימו לב: לא יתבצעו החזרים לאחר תקופה זו)

הזכרתם בונוסים? מה זה בדיוק אומר?

 בונוס 1#: 4 חודשי גישה ל"אוצר ההדרכות" של "החופש ללמד"!

לאורך תקופת הלמידה בקורס, תהנו מגישה חינמית ל"אוצר ההדרכות".

ה"אוצר" כולל מגוון תכנים והדרכות בשלל נושאים רלוונטיים הקשורים לעבודת המורה כמו בניית תוכנית לימודים, התמודדות עם בעיות משמעת, הערכה חלופית ועוד ועוד...

שווי הבונוס: 200 ש"ח

בונוס #2: מיני קורס "ויקיפדיה מאויב לאוהב -

שימוש פדגוגי מתוחכם בויקיפדיה"

שימוש בויקיפדיה לא חייב להיות העתק-הדבק... 

מורה מתוחכם יכול לעשות שימוש פדגוגי נבון ומעורר חשיבה בכלי המדהים הזה. 

הגישה לקורס תיפתח מרגע ההרשמה ללא הגבלת זמן.

שווי הבונוס: 120 ש"ח

מתוך שאלון המשוב בסיום אחת ההשתלמויות הקודמות:

מתוך שאלון המשוב בסיום אחת ההשתלמויות הקודמות:

על המנחה - שני בר

כמחנכת כיתות "אתגר" עסקתי כל הזמן באיזון שבין העמדת גבולות לתלמידות ולתלמידים מחד, ובין חום, הכלה, קרבה ואמפתיה מאידך.

כשזיהיתי שהאיזון הזה יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון של תלמידיי, גייסתי את הידע שאספתי במהלך השנים כעורכת דין, כמאמנת ילדים ונוער וכמורה בתוכנית "חותם" ויישמתי בכיתה כלים מעולם האימון, התקשורת המקרבת, היוגה והמדיטציה.

גיליתי שאני לא צריכה לבחור בין להיות מורה סמכותית לבין מורה מכילה, קרובה וחמה - אני יכולה להיות גם וגם.

המאמצים נשאו פרי: מעל 70% מתלמידי כיתתי שובצו בכיתות בגרותיות, כאשר ברגיל רק כ-30% מתלמידי כיתות "אתגר" מסיימים עם תעודת בגרות.

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.